مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:502020-10-18سياسي

کارخانه برق قزوین؛ جاذبه ای که از دست رفت!


محمدحسن سلیمانی، قزوین پژوه در یادداشتی که با موضوع اولین کارخانه برق قزوین نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می نویسد: این عکس بوستان کوچک محلی در کوچه شهید خویینی ها (کوچه برق) خیابان پیغمبریه است که روزگاری محل استقرار نخستین کارخانه برق شهری قزوین بود.

- ایسنا/قزوین محمدحسن سلیمانی، قزوین پژوه در یادداشتی که با موضوع اولین کارخانه برق قزوین نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می نویسد: این عکس بوستان کوچک محلی در کوچه شهید خویینی ها (کوچه برق) خیابان پیغمبریه است که روزگاری محل استقرار نخستین کارخانه برق شهری قزوین بود.

کارخانه ای که در اوایل دهه چهل از نفس افتاد و در نخستین سال های پس از انقلاب، با جمع آوری تأسیسات و تجهیزات آن توسط شهرداری، به پارک تبدیل شد.

مکانی که می توانست به یکی از جاذبه های مؤثر گردشگری قزوین تبدیل شود، اما با اقدام کوته نظرانه مدیران وقت شهری از دست رفت.

اولین کارخانه چراغ برق قزوین در سال 1306 خورشیدی توسط حاج رحیم آقا قزوینی راه اندازی شد.

این کارخانه شامل چندین دستگاه موتور مولد برق جزیی از مجموعه بزرگ تولیدی او شامل پشم ریسی، نخ تابی، آهن سازی بود که با هدف تأمین نیروی الکتریسیته و روشنایی مورد نیاز کارخانجات ریسندگی و بافندگی قزوینی از آلمان وارد و راه اندازی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه برق قزوین؛ جاذبه ای که از دست رفت!

کارخانه برق قزوین؛ جاذبه ای که از دست رفت!