مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:152020-10-18سياسي

چگونه دانش افراد اندوخته می شود؟


حتما تاکنون در میان اطرافیان و آشنایان خود با کسانی که در مورد موضوعات متنوع پیرامون، با ظاهر کارشناسی و حتی پیش بینی های قطعی از آینده، اظهار نظر می کنند، برخورد داشته اید.

این در حالی است که فرد مورد نظر از دیدگاه شما به لحاظ سطح دانش و تحصیلات مرتبط، صلاحیت صحبت درباره آن موضوع را ندارد اما چه چیز باعث می شود که افراد از اعتماد به نفس لازم جهت اظهار نظر در زمینه هایی که تخصص و دانش لازم را در آن ندارند، برخوردار شوند و چرا تعداد این افراد روز به روز در حال افزایش است؟ در این نوشته قصد داریم نگاهی کوتاه به چگونگی شکل گیری اطلاعات و دانش افراد در دنیای کنونی انداخته و آسیب های این روند را مرور کنیم.

همه ما در طول شبانه روز به دفعات در معرض مفهومی به نام داده (Data) قرار می گیریم.

ویژگی اصلی داده ها این است که عمدتا به صورت غیر اختیاری خود را به ما تحمیل می کنند و در نتیجه شامل طیف وسیعی از وقایع اطراف ما هستند.

داده ها از راه های متفاوت به مغز ما وارد می شوند اما متداول ترین و مهم ترین شیوه دریافت آن ها از طریق رسانه های ارتباط جمعی است.

به میزانی که این ابزارها از سرعت بالاتر و قابلیت انتشار گسترده تری برخوردار باشند، می توانند حجم بیشتری از داده ها را به مخاطب منتقل نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه دانش افراد اندوخته می شود؟

چگونه دانش افراد اندوخته می شود؟