مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 05:552020-10-18اقتصادي

برآورد 100 هزار میلیاردی فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو از رانت 100 هزار میلیارد تومانی مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار خودرو خبر داد و اعلام کرد: - یک مقام صنعت خودرو از محاسبه فاصله 100 هزار میلیارد تومانی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار خبر داده، مبنای این محاسبه تا چه اندازه درست است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو از رانت 100 هزار میلیارد تومانی مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار خودرو خبر داد و اعلام کرد: محاسبات این انجمن از پرداخت بیش از 100 هزار میلیارد تومانی مابه التفاوت قیمت کارخانه ای و بازاری خودرو ها از سوی مردم در مدت یک سال است.

آرش محبی نژاد افزود: انجمن خودروسازان ایران در پژوهش مشابه، این رقم را بیش از 130 هزار میلیارد تومان تخمین زده و مقایسه این ارقام که فقط به جیب دلالان و واسطه ها رفته با رقم حدود 80 هزار میلیارد تومانی زیان زنجیره خودرو و قطعه سازی، حاکی از عمق فاجعه در این صنایع است.

وی با اشاره به فاصله بیش از 100 درصدی قیمت کارخانه ای و بازاری خودرو های داخلی و مونتاژی، تاکیدکرد: وقتی بتوان حتی بخشی از این اختلاف قیمت را اصلاح کرد به طوری که کارخانه دار، خودروساز و قطعه ساز ضرر نکنند، شمارگان تولید و در نتیج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد 100 هزار میلیاردی فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

برآورد 100 هزار میلیاردی فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار