مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 22:302020-10-16سياسي

نوبرگ هایی در دفتر ارادت به حضرت ثامن(ع)


رضا سلیمان نوری، خراسان پژوه و رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان، در یادداشتی با عنوان نو برگ هایی در دفتر ارادت به حضرت ثامن(ع) به موضوع زیارت حضرت ثامن(ع) از راه دور پرداخته است.

- ایسنا/خراسان رضوی رضا سلیمان نوری، خراسان پژوه و رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان، در یادداشتی با عنوان نو برگ هایی در دفتر ارادت به حضرت ثامن(ع) به موضوع زیارت حضرت ثامن(ع) از راه دور پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: روایت آخرین روزهای ماه صفر با خطه توس و مشهد کتابی کهن است.

روایتی که از همان لحظه دفن حضرت ثامن(ع) در بالای سر هارون عباسی در داخل باغ حُمید بن قحطبه آغاز شد و تاکنون و پس از گذشت بیش از 1200سال نه تنها کهنه نشده بلکه هر روز تازه و تازه تر شده است.

روایتی که با سفر شیعیان اقصی نقاط جامعه اسلامی در دوران پس از مامون عباسی در قالب ظاهری کاروان های مشتاق زیارت مقبره پرشوکت ترین خلیفه عباسی اما با نیت زیارت غریب ترین امام شیعیان آغاز می شود و با گذشت هر سال از این تاریخ دور و دراز بیش از 1200 ساله و بر اساس شرایط زمان و مکان وقت برگ دیگری بر کتاب آن افزوده می شود.

اقامت سادات علوی در محدوده سناباد و نوغان آن زمان و در مجاورت مدفن حضرت ثامن(ع)، ساخت گنبد و بارگاه برای حضرت و محو تدریجی قبر هارون الرشید ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبرگ هایی در دفتر ارادت به حضرت ثامن(ع)

نوبرگ هایی در دفتر ارادت به حضرت ثامن(ع)