مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 15:152020-10-16سياسي

کشف دستکندهای زیرزمینی ارزشمند تاریخی در محله پاقپان کاشان


مدیر اجرایی مرکز مطالعات پیشرفته سعیدی دانشگاه کاشان از کشف دستکندهای زیرزمینی تاریخی ارزشمند مربوط به 700 تا 900 سال پیش در محله پاقپان کاشان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر محمدرضا غیاثیان عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه منطقه کاشان در کشف شهرهای زیرزمینی واقع در نوش آباد و سفیدشهر اظهار داشت: دستکندهایی تاریخی، قدیمی و ارزشمند در محله پاقپان کاشان کشف شده است که قرار است مطالعات تکمیلی درباره این موضوع با همکاری دانشگاه کاشان انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که سابقه این دستکندها به حدود 700 تا 900 سال پیش یعنی مربوط به دوره سلجوقی تا ایلخانی برسد، ابراز داشت: این مجموعه دارای ارزش تاریخی و باستان شناسی فراوانی است که مطالعات تکمیلی درباره آن انجام می شود.

مدیر اجرایی مرکز مطالعات پیشرفته سعیدی دانشگاه کاشان با اشاره به حمله قوم مغول در دوره سلجوقی به کاشان تصریح کرد: با توجه به تحلیل ساختار اجتماعی و سیاسی کاشان در آن زمان و کشف این مجموعه می توان از ساختار این دستکندها حدس هایی مربوط به اقدامات دفاعی آن زمان مردم کاشان زد.

وی یکی دیگر از جنبه های اهمیت کشف این دستکندها را توسعه گردشگری در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه های اجرایی برای ادامه تحقیقات و پژوهش ها برای این دستکندها همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دستکندهای زیرزمینی ارزشمند تاریخی در محله پاقپان کاشان

کشف دستکندهای زیرزمینی ارزشمند تاریخی در محله پاقپان کاشان