مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 14:152020-10-16اقتصادي

وقتی گوش شنوایی نیست/ اینجا 8 هزار کارگر بی خاک، بیکار می شوند!


بیش از 8 هزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم در صنعت سرب و روی استان زنجان به دلیل تصمیمات غلط، در آستانه بیکاری قرار دارند که هیچ گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات فعالان این بخش وجود ندارد به طوری که واحدهای فعال این بخش در سال جاری حتی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، بیش از 80 درصد شرکت های فعال در بخش سرب و روی کشور در استان زنجان فعالیت دارند و یکی از مهمترین بخش هایی که موجب اشتغال در این استان شده فعالیت شرکت ها و صنایع جانبی این بخش است.

شاید بتوان دوره طلایی و درخشان این صنعت را به دهه های قبل ربط داد، دوران طلایی که با خاک عیار بالای معدن انگوران موجب شده بود تا اشتغال این بخش و سوددهی آن موجبات روی آوردن سرمایه گذاران و چرخش سرمایه ها به این بخش شود، بخشی که باعث شده تا زنجان امروز به عنوان قطب فعالیت های سرب و روی در کشور شناخته شود.

اما با گذشت دهه های طلایی، این صنعت در حال حاضر دچار مشکلات عدیده و بی شماری شده است، که موجب به خطر افتادن اشتغال این بخش و تردید سرمایه گذاران در ورود به این عرصه شده است که شاید صدای آن در روزهای آینده بهتر به گوش مسؤولان که در حال حاضر مشغول کارهای کوچک و جزیی هستند، برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی گوش شنوایی نیست/ اینجا 8 هزار کارگر بی خاک، بیکار می شوند!

وقتی گوش شنوایی نیست/ اینجا 8 هزار کارگر بی خاک، بیکار می شوند!