مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 22:102020-10-15اقتصادي

سه کلیک برای نابینایان تا سفر به مقصد


سه کلیک هم زمان با روز جهانی عصای سفید، از سامانه فروش بلیت هواپیما و قطار با خط بریل به منظور تسهیل امور نابینایان رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، طبق آمار انجمن نابینایان ایران حدود 800 هزار نفر در کشورمان با اختلال بینایی مواجه اند که از این تعداد 150 هزار نفر نابینای مطلق هستند و بر این اساس ایران جزو 16 کشور اول دنیا در جمعیت بالای نابینایان است.

این قشر فرهیخته که اغلب دارای سواد دانشگاهی بیشتر و بالاتری در بین انواع دیگر معلولیت ها هستند، سطح مطالبه گریشان نسبت به مشکلات و محدودیت های موجود ارکان کاری و زندگی به تناسب دانش شان، همواره روندی صعودی داشته و دارد؛ به گونه ای که همین خواسته های بر حق و مطالبات متناسب با محدودیت جسمی شان، مسئولان و بخش ها را به تدارک امکانات مطلوب این جامعه هدف سوق داده است.

باتوجه به جمعیت بالای نابینایان کشور و علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته نهادی و انفرادی برای رفع چالش های پیش روی این قشر، همچنان امکانات و شرایط درخورِ کمی برایشان فراهم شده است و به عنوان مثال نابینایان عزیز کشورمان همچنان نیازمند سامانه های هوشمندی برای پرداخت های آنلاین و دسترسی به سیستم رفت وآمد آسان تری در سطح شهر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه کلیک برای نابینایان تا سفر به مقصد

سه کلیک برای نابینایان تا سفر به مقصد