مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 18:552020-10-15پزشكي

افزایش آگاهی و آموزش؛ کلید پیشگیری از خودکشی


مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: افزایش آگاهی و تلاش برای آموزش نیروهای ارائه دهنده خدمت می تواند نقش به سزایی در کاهش میزان خودکشی و پیشگیری از آن داشته باشد.

- ایسنا/زنجان مسئول سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: افزایش آگاهی و تلاش برای آموزش نیروهای ارائه دهنده خدمت می تواند نقش به سزایی در کاهش میزان خودکشی و پیشگیری از آن داشته باشد.

شهره نصر شامگاه امروز (24 مهرماه) در کارگاه یک روزه مدیریت انعکاس اخبار خودکشی و رسانه که در مرکز همایش های بین المللی روزبه زنجان برگزار شد، با اشاره به روند افزایشی میزان خودکشی طی سال های 94 تا 97 در کشور و اینکه سالانه حدود 6 تا 8 درصد بوده و در سال گذشته این روند افزایشی، متوقف شده است، اظهار کرد: افزایش آگاهی و تلاش برای آموزش نیروهای ارائه دهنده خدمت، می تواند نقش به سزایی در کاهش میزان خودکشی داشته باشد.

وی در رابطه با عوامل خطر خودکشی، افزود: افکار خودکشی، احساس درماندگی، ناتوانی در کنترل خشم و تکانه ها، سابقه آسیب رساندن به خود، ابتلا به یک بیماری جدی، سابقه مشکلات روانی، فقدان و از دست دادن یکی از عزیزان، شکست عاطفی، سابقه اقدام به خودکشی در نزدیکان، ناتوانی در سازگاری با محیط های جدید، مشکلات مالی، سستی اعتقادات مذهبی، احساس ناامیدی و عصبانیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آگاهی و آموزش؛ کلید پیشگیری از خودکشی

افزایش آگاهی و آموزش؛ کلید پیشگیری از خودکشی