مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 10:552020-10-15اجتماعي

آشنایی با چند فرهنگ غذایی در روز جهانی غذا


از آنجایی که انسان ها به طور دائم به غذا نیاز دارند و مهم ترین عامل بقای زندگی و طول عمر انسان غذاست، نمی توان از نقش انکار نشدنی آن در زندگی بشر به سادگی گذشت.

- ایسنا/خراسان رضوی از آنجایی که انسان ها به طور دائم به غذا نیاز دارند و مهم ترین عامل بقای زندگی و طول عمر انسان غذاست، نمی توان از نقش انکار نشدنی آن در زندگی بشر به سادگی گذشت.

به همین منظور در دهه 90 تصمیم بر آن شد تا روزی به نام روز جهانی غذا در تقویم جهانی به ثبت برسد.

در این روز سازمان های بین المللی به منظور برقراری روابط در زمینه های کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر، گرسنگی و نابودی محیط زیست در قالب سازمان فائو گردهم آمدند و تاسیس این سازمان در روز 16 اکتبر(24 مهر ماه) سال 1945 به عنوان روز جهانی غذا به ثبت رسید.

مردم در سراسر جهان با توجه به موقعیت جغرافیایی، جامعه ای که در آن زندگی می کنند و رسومی که دارند از فرهنگ پخت وپز متفاوتی نیز برای طبخ غذا بهره می برند و همین تنوع و سابقه غذایی در کشورها باعث شده که در حال حاضر روز به نام روز جهانی غذا در تقویم جهانی به ثبت برسد.

در این بخش به معرفی فرهنگ غذایی ایران، ژاپن، ترکیه، کره جنوبی، ایتالیا، فرانسه، مکزیک آفریقای جنوبی، آمریکا، لبنان، انگلیس و یکی از غذاهای محبوب همان کشور می پردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با چند فرهنگ غذایی در روز جهانی غذا

آشنایی با چند فرهنگ غذایی در روز جهانی غذا