مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-15فرهنگي

1810 اثر میراث فرهنگی خراسان به ثبت آثار ملی رسیده است


مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این برنامه گفت: تاکنون در خراسان رضوی 1810 اثر میراث فرهنگی را در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این برنامه گفت: تاکنون در خراسان رضوی 1810 اثر میراث فرهنگی را در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمود طغرایی عصر دیروز، 23 مهر ماه، در مراسم رونمایی از نسخه خطی منشآت به خط خواجه اختیار منشی گنابادی اظهار کرد: خراسان سرزمین بسیار گوهرباری است؛ چه قبل از تاریخ، چه در دوران تاریخی و چه در دوره اسلامی.

خراسان همواره در تمام زمینه ها و جلوه های میراث فرهنگی حرفی برای گفتن دارد.

در مجموع در استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی بالغ بر 6000 اثر واجد ارزش آثار ملی به ثبت رسیده که این مساله بیانگر شاکله فرهنگی به هم پیوسته ارزشمند در این منطقه است.

مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مطرح کرد: در ثبت میراث فرهنگی جلوه های مختلفی از جمله میراث غیرمنقول، بناها و محوطه های تاریخی، میراث ناملموس، میراث معنوی و میراث منقول وجود دارد؛ میراث منقول مجموعه آثار و اشیایی است که در کاوش های باستان شناسی یا مجموعه های نسخ خطی یافت شده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1810 اثر میراث فرهنگی خراسان به ثبت آثار ملی رسیده است

1810 اثر میراث فرهنگی خراسان به ثبت آثار ملی رسیده است