مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 09:452020-10-15بين الملل

فساد «ویزای طلایی» قبرس به استعفای رییس پارلمان ختم شد


در پی فشارهای داخلی و خارجی به مقام های دولت قبرس به دلیل فساد مربوط به اعطای »ویزای طلایی» به مجرمان، رییس پارلمان این کشور اروپایی مجبور به استعفا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار اخباری پیرامون فساد مربوط به ویزای طلایی در قبرس، دیمتریس سیلوریس رییس پارلمان قبرس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که از سمت خود استعفا خواهد کرد.

حدود دو ماه پیش، دولت قبرس با مجموعه ای از اتهامات روبرو شد مبنی بر اینکه ویزای طلایی اروپا را که اقامت و شهروندی در اتحادیه اروپا را برای دارندگان این ویزا تضمین می کند، به افرادی می فروخت که فعالیت مجرمانه، پرونده فساد و پولشویی داشتند.

شبکه یورونیوز چندی پیش بر اساس تحقیقات شبکه الجزیره تحت عنوان اوراق قبرس گزارش کرد که یک هزار و 400 فرد ثروتمند به همراه هزار و 100 نفر از اعضای خانواده های آنها در بین سال های 2017 تا 2019، شهروندی قبرس را خریداری کرده اند و موفق شده اند تحت عنوان برنامه سرمایه گذاری در قبرس، امکان شهروندی این کشور اروپایی را به دست آورند.

طبق گزارش شبکه الجزیره ، رییس پارلمان قبرس در حالی استعفای خود را اعلام کرد که متهم شده بود در فساد فروش ویزای طلایی دخیل بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فساد «ویزای طلایی» قبرس به استعفای رییس پارلمان ختم شد

فساد «ویزای طلایی» قبرس به استعفای رییس پارلمان ختم شد