مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 09:252020-10-15اقتصادي

وزیر اقتصاد به 21 مدیرنسبت به حذف کد اقتصادی فعالان کسب وکار تاکید کرد


اردیبهشت ماه سال جاری اخذ کد اقتصادی از مراحل شروع کسب وکار حذف شده بود اما به دلیل اجرا نشدن توسط برخی دستگاه ها و بانک ها وزیر اقتصاد در نامه به 21 مدیر بر اجرای آن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اردیبهشت ماه امسال در راستای تسهیل فضای کسب و کار برخی از مراحل شروع یک فعالیت اقتصادی که نیاز به دریافت کد اقتصادی بود توسط وزارت اقتصاد حذف شد.

در همین راستا محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به فارس گفته بود: پیش از این، اجرای گام 45 شروع کسب وکار مربوط به فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک ماه تا دو ماه زمان می برد که هم اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، مودی تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست.

با وجود حذف مراحل زائد برای شروع کسب و کار در رابطه با دریافت کد اقتصادی اما برخی از دستگاه ها و نهادهایی که با کد اقتصادی مودیان سروکار داشتند بنا به ملاحظات و بعضا منافع مادی و اقتصادی که داشت، مصوبه هیات مقررات زدایی را اجرا نکرده و مقاومت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر اقتصاد به 21 مدیرنسبت به حذف کد اقتصادی فعالان کسب وکار تاکید کرد

وزیر اقتصاد به 21 مدیرنسبت به حذف کد اقتصادی فعالان کسب وکار تاکید کرد