مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-15اجتماعي

اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد حمزه زاده روز پنج شنبه در بازدید از این مقبره تاریخی ضمن اعلام این خبر گفت: مقبره شیخ حسین علویق مربوط به سده های میانه دوره های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان ورزقان، بخش مرکزی، دهستان ازومدل جنوبی، روستای علویق واقع شده و در تاریخ 12 شهریور 1386 با شماره ثبت 19330 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه مرمت و ساماندهی این مقبره تاریخی طی سال های اخیر در اولویت این اداره کل قرار داشت، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش تاریخی این مقبره عملیات مرمت آن تحت نظارت متخصصان حوزه میراث فرهنگی استان انجام در حال حاضر آماده بهره برداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، به اقدامات انجام شده در آخرین مرحله از عملیات مرمتی مقبره تاریخی علویق اشاره کرد و گفت: طی آخرین مرحله از مرمت مقبره علویق اقداماتی نظیر پی گردی، انجام عملیات باستان شناسی، طراحی و اجرای طرح جدید مقبره، محوطه سازی و کف سازی انجام شده است.

حمزه زاده تأکید کرد: شهرستان ورزقان با توجه به برخورداری از ظرفیت های غنی تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی یکی از مهم ترین مناط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان

اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان