مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 12:252020-10-14اقتصادي

چین ارز دیجیتال منتشر کرد


دولت چین انتشار بسته‌های قرمز یوان دیجیتالی را به عنوان نخستین ارز دیجیتال برای توسعه زیرساخت های مالی این کشور آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری رادیو دولتی چین، مقامات شهرداری شهر شنزن در استان گوانگدونگ و بانک مرکزی این کشور به طور مشترک انتشار بسته های قرمز یوان دیجیتالی را به عنوان نخستین ارزهای دیجیتالی در این کشور آغاز کردند.

براساس این گزارش، این اقدام که در واقع پیشگامی چین را در زمینه ارزهای دیجیتال نشان می دهد به تدریج مردم این کشور را به استفاده عادی تر از ارز دیجیتالی نزدیک می‌کند.

در واقع مردم شهر شنزن از این طریق مجوز شرکت در یک قرعه کشی با هدایای پولی شامل 50 هزار بسته قرمز ارز دیجیتالی در طول تعطیلات و یا مناسبت های خاص گرفته اند که ارزش هر بسته از این ارز دیجیتالی 200 یوان است.

فن یی‌فی، معاون بانک مرکزی چین به تازگی اعلام کرد 3.

13 میلیون تراکنش با استفاده از ارز دیجیتال چینی انجام شده که بخشی از آن مربوط به استفاده آزمایشی از این ارز در شهرهای بزرگی مانند شنزن و شیونگان بوده است.

وی در این خصوص گفت: از ارز دیجیتالی چین برای 1.

1 میلیارد یوآن (معادل 162 میلیون دلار) از تراکنش‌ها استفاده کرده‌ایم و قرار است در المپیک زمستانی 2022 پکن هم از این ارز به صورت آزمایشی استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین ارز دیجیتال منتشر کرد

چین ارز دیجیتال منتشر کرد