مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 10:302020-10-14فرهنگي

تاکید وزیر ارشاد بر تنوع زبان و گویش در ایران


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: تنوع زبان و گویش در جغرافیای ایران، یادگار قرن ها زندگی در کنار هم و اصل پذیرفته شده در قانون اساسی است.

- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: تنوع زبان و گویش در جغرافیای ایران، یادگار قرن ها زندگی در کنار هم و اصل پذیرفته شده در قانون اساسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در تازه ترین توییت خود نوشته است: تنوع زبان و گویش در جغرافیای ایران، یادگار قرن ها زندگی در کنار هم و اصل پذیرفته شده در قانون اساسی است.

حفاظت از این تنوع و غنای زبان فارسی، به عنوان جانمایه فرهنگ ایرانی، در برابر واژه های بیگانه وظیفه همه ایران دوستان است.

ایران با رنگین کمان زبان و اقوام، ماندگار و زیباست.

پیش تر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهمین جلسه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی که بیستم مهرماه 99 برگزار شد ضمن اعلام مصوباتی از جمله این که هر دستگاهی قبل از هرگونه ثبت، نام صنف را که باید فارسی باشد مشخص کند و پس از آن به درخواست کنندگان مجوز بدهد، با تاکید بر این که در استفاده از اسامی، زبان فارسی باید مورد توجه باشد انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزیر ارشاد بر تنوع زبان و گویش در ایران

تاکید وزیر ارشاد بر تنوع زبان و گویش در ایران