مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-14پزشكي

آسیب های انگ اختلالات روانپزشکی/نیاز جامعه به خدمات سلامت روان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اختلالات روانپزشکی، گفت: خدمات سلامت روان فقط نیاز افراد دچار اختلالات روانپزشکی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا دلاوری، افزود: تاریخ روانپزشکی حاکی از بی مهری آدمیان به بیماران مبتلابه اختلالات روانپزشکی است و با رنج، تبعیض و انگ گره خورده است.

وی ادامه داد: سال هاست که انگ ابتلاء به روان پریشی بسیاری از بیماران را از بدیهی ترین حقوق اجتماعی خویش ازدواج، اشتغال، فعالیت اجتماعی و…، محروم کرده است.

دلاوری گفت: باورهای اشتباه همچون علاج ناپذیر بودن اختلالات روان پزشکی، خطرناک بودن مبتلایان به این اختلالات، اعتیادآور بودن داروهای اعصاب و روان، همچنان در اذهان وجود دارد و همین تلقی و پنداشت های نادرست و غیرعلمی، انزوای بیماران را تشدید کرده است.

وی افزود: در پی گسترش فعالیت ها و حوزه های سازمان جهانی بهداشت، تلاش های دست اندرکاران سلامت روان رو به افزایش گذاشته و دهه به دهه این تلاش ها پررنگ تر شده است، دستکاری هدفمند و سلامت محور فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها، زدودن خرافه ها، حذف مطلق و بی چون و چرای باورهای انحرافی، انگ زدایی از بیماری روانی و بها بخشیدن به سلامت روان در دستور کار سیاست گذاران امور بهداشتی قرارگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های انگ اختلالات روانپزشکی/نیاز جامعه به خدمات سلامت روان

آسیب های انگ اختلالات روانپزشکی/نیاز جامعه به خدمات سلامت روان