مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-14پزشكي

روش های خانگی برای از بین بردن سموم باقی مانده در خیار


نتایج یک پژوهش نشان داد؛ شست وشو، پوست گیری و نگه داری در یخچال، سموم باقی مانده در خیار گلخانه ای را کم می کند و تاثیر پوست گیری در از بین بردن سموم از دیگر روش ها بیشتر است.

- نتایج یک پژوهش نشان داد؛ شست وشو، پوست گیری و نگه داری در یخچال، سموم باقی مانده در خیار گلخانه ای را کم می کند و تاثیر پوست گیری در از بین بردن سموم از دیگر روش ها بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محصولات گلخانه ای به دلیل بسته بودن محیط و وجود رطوبت بالا، دچار آفت های گیاهی می شوند و سموم مختلفی برای دفع این آفات استفاده می شود.

از آن جایی که محصولات گلخانه ای مثل صیفی و سبزی به فاصله ای کمی بعد از سم پاشی برداشت می شوند، اغلب مقادیر زیادی از انواع آفت کش ها در این محصولات باقی می ماند.

آفت کش ها و سموم باقی مانده در محصولات خوراکی ممکن است اثرات نامطلوبی مانند سرطان، مشکلات باروری و عوارض سیستم ایمنی و عصبی به دنبال داشته باشند.

از آن جا که روش های مختلف خانگی و صنعتی می تواند باعث کاهش و یا حذف آفت کش های موجود در محصولات گلخانه ای شود، پژوهشگران تاثیر روش های متداول پوست گیری ، شستشو با آب و نگهداری در یخچال را بر میزان سموم باقی مانده در خیار گلخانه ای، بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش های خانگی برای از بین بردن سموم باقی مانده در خیار

روش های خانگی برای از بین بردن سموم باقی مانده در خیار