مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-14سياسي

پیوند هویت ملی و دینی در شهر مشهد


یک پژوهشگر ادبیات فارسی و استاد دانشگاه گفت: شهر مشهد قلب تپنده دین، باورها و مذهب ما است و به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، این شهر پایتخت معنوی جهان اسلام و ایران است و در عین حال در چکاد هویت ملی ما ایستاده است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر ادبیات فارسی و استاد دانشگاه گفت: شهر مشهد قلب تپنده دین، باورها و مذهب ما است و به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، این شهر پایتخت معنوی جهان اسلام و ایران است و در عین حال در چکاد هویت ملی ما ایستاده است.

دکتر علیرضا قیامتی در سومین جلسه از مجموعه نشست های محتوایی خانه بهار مشهد 1400 که شامگاه گذشته، 22 مهر ماه، با عنوان مشهد، کانون ادبیات و مشاهیر ادبی که به صورت مجازی در صفحه اینستاگرامی خانه هنرمندان مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: شهر مشهد، فردوسی را به عنوان بزرگترین شاعر ملی ایران و نماد ملیت در خود دارد و از طرفی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به عنوان اوج معنویت در این شهر شناخته می شود که این ها نشان دهنده موقعیت ویژه شهر مشهد و تلفیق هویت دینی و ملی ماست.

از طرفی دیگر، مشهد کانون خراسان بزرگ است و در حوزه تمدنی خراسان بزرگ در طول تاریخ و در حال حاضر، هیچ شهری نه به لحاظ زنده بودن و نه به لحاظ پیشرفت های علمی، اقتصادی و فرهنگی مانند مشهد نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند هویت ملی و دینی در شهر مشهد

پیوند هویت ملی و دینی در شهر مشهد