مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 12:302020-10-13پزشكي

افزایش چاقی بعد از همه گیری کرونا


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط کرونایی سوء تغذیه در کشور رشدی نداشته است اما چاقی به دلیل اینکه مردم مواد نشاسته ای بیشتری می خورند و تحرک بدنی ندارند، - جی پلاس ، زهرا عبداللهی روز سه شنبه در نشست خبری آنلاین به مناسبت روز جهانی غذا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ناامنی غذایی در کشور به طور میانگین کمتر از پنج درصد است و در مناطق محروم و کم برخوردار حدود 10 درصد است.

گرسنگی و سوء تغذیه ناامنی غذایی است و ما در کشور گرسنگی نداریم اما در زمینه سوءتغذیه مشکل وجود دارد و بسیاری از افراد انرژی و پروتیین را دریافت نمی کنند و کمبودهای تغذیه ای دارند.

ایرنا نوشت؛ وی اظهار داشت: شیر و لبنیات از غذاهای اصلی برای تغذیه مناسب است.

سرانه مصرف این مواد غذایی در کشور کم بوده و طی 10 ساله اخیر شیر و لبنیات کمتر از مقدار توصیه شده مصرف می شود و به نوعی مردم عادت ندارند شیر بخورند و با توجه به اینکه روزانه قیمت این گروه غذایی افزایش می یابد اقشار آسیب پذیر و کم درآمد نیز کمتر استفاده از آن را در سبد خانوار قرار می دهند.

عبداللهی تاکید کرد: برای این اقشار باید یارانه مصرف شیر و لبنیات در نظر گرفته شود البته وزارت بهداشت در قالب برنامه حمایت از تغذیه مادران و نوزادان، شیر و لبنیات را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چاقی بعد از همه گیری کرونا

افزایش چاقی بعد از همه گیری کرونا