مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 12:102020-10-13اجتماعي

جزییات ماهواره «پارس 1» اعلام شد/ توان عکسبرداری از مدار 500 کیلومتری زمین


در آستانه طراحی و ساخت و تحویل ماهواره سنجش از دور «پارس 1» ، وزارت ارتباطات جزییات این ماهواره، کاربرد و نحوه قرارگرفتن آن در مدار زمین را اعلام کرد.

- در آستانه طراحی و ساخت و تحویل ماهواره سنجش از دور پارس 1 ، وزارت ارتباطات جزییات این ماهواره، کاربرد و نحوه قرارگرفتن آن در مدار زمین را اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ماهواره پارس 1 توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته شده و هم اکنون مراحل تحویل به سازمان فضایی ایران را طی می کند.

در همین حال ماهواره ناهید 2 نیز در این پژوهشگاه مراحل ساخت را می گذراند.

در این راستا وزارت ارتباطات اعلام کرد: ماهواره های پارس1 و ناهید2 آخرین مدل از ماهواره های ایرانی، در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی ساخت و آزمایش فنی پیش از تزریق به مدارهای فضایی هستند.

ماهواره پارس1 به عنوان یک ماهواره سنجشی قرار است با استفاده از دوربین دارای رزولوشن بالا و توان تفکیک 15 متری، از تمام نقاط کشور عکس برداری کند و با استفاده از فرستنده پرقدرت مخابراتی عکس های خود را از مدار 500 کیلومتری سطح زمین به ایستگاه های زمینی ارسال کند.

این تصاویر قرار است برای پایش اراضی کشاورزی و جنگل ها، بررسی وضعیت دریاچه ها و تخمین وسعت مخاطرات طبیعی همچون آتش سوزی ها و سیل مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ماهواره «پارس 1» اعلام شد/ توان عکسبرداری از مدار 500 کیلومتری زمین

جزییات ماهواره «پارس 1» اعلام شد/ توان عکسبرداری از مدار 500 کیلومتری زمین