مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 11:152020-10-13اقتصادي

منع استفاده از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف تا یک سال دیگر در کانادا


کانادا از پایان سال 2021 میلادی استفاده از محصولات پلاستیکی یک بارمصرف (محصولاتی از قبیل کیسه خرید، نی، همزن آب میوه و قهوه، قاشق و چنگال و ظروف بسته بندی غذا) را ممنوع خواهد کرد.

- کانادا از پایان سال 2021 میلادی استفاده از محصولات پلاستیکی یک بارمصرف (محصولاتی از قبیل کیسه خرید، نی، همزن آب میوه و قهوه، قاشق و چنگال و ظروف بسته بندی غذا) را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اقدام در چارچوب طرح جامع کانادا برای حذف کامل پسماند پلاستیکی تا سال 2030 انجام شده است.

جاناتان ویلکنسون، وزیر محیط زیست این کشور گفت: آلودگی پلاستیکی اکنون محیط زیست طبیعی ما را تهدید می کند، رودخانه ها و دریاچه ها و مخصوصاً اقیانوس ها را اشباع کرده و حیات موجودات زنده این محیط ها را به خطر می اندازد.

کانادایی ها اثرات این آلودگی را در سراسر کشور از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال به چشم خود می بینند.

وی افزود: پلاستیک هایی که قرار است مصرفشان ممنوع شود، به محیط زیست آسیب می رسانند، بازیافت شان سخت یا پرهزینه است و در عین حال جانشین های خوبی هم در حال حاضر برای آن ها وجود دارد.

ویلکنسون به این نکته اشاره کرد که در میانه همه گیری کووید-19 و با توجه به نگرانی ها از سلامت عمومی، ممنوعیت مصرف پلاستیک یک بارمصرف بر استفاده مردم از لوازم حفاظت شخصی یا سایر انواع پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منع استفاده از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف تا یک سال دیگر در کانادا

منع استفاده از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف تا یک سال دیگر در کانادا