مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-13سياسي

واقعیت های طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج/ورود فاضلاب به سد قشلاق


در حالیکه متولیان آبفا کردستان بوی نامطبوع آب شرب سنندج را نتیجه کاهش آب سد قشلاق و همچنین وجود جلبک های آن می دانند، نماینده مردم سنندج از ورود فاضلاب بزرگترین روستای نزدیک سنندج به داخل سد انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، طعم و بوی بد آب در کردستان به ویژه سنندج دو سال است مردم را به شدت رنج می دهد طعم و بوی بدی که علی رغم تمام تلاش های متولیان حوزه آب استان صدای مردم را درآورده و حال این گلمندی ها از بدنه مردمی به میانه مسئولان هم کشیده شده است.

استان کردستان یکی از تامین کنندگان آب در کشور به شمار می رود، بنابراین مردم حق دارند از آب شرب سالم، بهداشتی و گوارا بهره مند باشند اما اوضاع در این حوزه اصلا بر وفق مراد نیست و ماه ها نه بلکه سال هاست مردم این استان از طعم و بوی بد آب رنج می برند.

نشست ها و وعده های پیاپی مسئولان در زمینه رفع این مشکل ادامه دارد، آبان ماه سال گذشته بود که مدیرعامل شرکت آبفا استان اعلام کرد سنندجی ها با خیال راحت آب شرب سالم و بهداشتی را مصرف نمایند .

کارشناسان چه می گویند مغذی شدن آب سد وحدت و رشد جلبک ها، ریختن فاضلاب روستایی و پساب های کشاورزی و همچنین کم شدن آب سد و برداشت از عمق پایین تر ذخیره سد، از جمله دلایل عدم مرغوبیت آب شرب سنندج است که البته تاثیری بر سلامت آب ندارد و فقط است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعیت های طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج/ورود فاضلاب به سد قشلاق

واقعیت های طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج/ورود فاضلاب به سد قشلاق