مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-13فرهنگي

آیا وحشی سرگردان یزد به آرامش می رسد؟


مدفن وحشی بافقی که سال ‎هاست ناپیدا و به معمایی در دل تاریخ بدل شده، به گفته مدیر کل میراث فرهنگی یزد پس از گذشت حدود 500 سال مشخص خواهد شد.

- ایسنا/یزد مدفن وحشی بافقی که سال ‎هاست ناپیدا و به معمایی در دل تاریخ بدل شده، به گفته مدیر کل میراث فرهنگی یزد پس از گذشت حدود 500 سال مشخص خواهد شد.

منظومه عاشقانه 1070 بیتی شیرین و فرهاد از وحشی بافقی جزو آثار فاخری است که به تقلید از خسرو و شیرین نظامی و به سبکی مؤثر و دلنشین به نظم کشیده شده اما در کوتاهی عمر این شاعر عاشق پیشه، به پایان نرسید و ناتمام ماند.

البته زندگی نیمه تمام وحشی بافقی تنها محدود به آثارش نبود و به دوران پس از مرگش نیز سرایت کرده و با وجود گذشت 500 سال از مرگ این شاعر یزدی حتی اثری نیز از قبر وی فاش نشده و صرفاً تبدیل به معمایی در دل تاریخ وسیع یزد شده است.

هرچند تاکنون در این رابطه گمانه زنی هایی شده که تاکنون مشخص نبوده تا مکان احتمالی قبر این شاعر نام آور تا چه اندازه به واقعیت نزدیک بوده است ولی این روزها خبرهایی از شکستن قفل این معمای چند ساله به گوش می رسد؛ خبرهایی که شاید بعد از گذشت پنج قرن به شادی روح سرگردان وحشی در زیر اولین خیابان یزد منجر شود! مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد این خبر خوش را با مرور سیر تاریخی در مورد وحشی بافقی، به مخاطبان ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا وحشی سرگردان یزد به آرامش می رسد؟

آیا وحشی سرگردان یزد به آرامش می رسد؟