مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 08:352020-10-13اقتصادي

کرونا مانع تولید چند برابری پیله ابریشم پاییزه در خراسان شمالی شد


کارشناس نوغانداری سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی تولید 700 کیلوگرم پیله ابریشم در استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس نوغانداری سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی تولید 700 کیلوگرم پیله ابریشم در استان خبر داد.

جمالی در گفت و گو با ایسنا، گفت: برای تولید پاییزه پیله ابریشم 55 جعبه تخم نوغان میان نوغانداران استان توزیع شد که پیش بینی می شود 700 کیلوگرم پیله ابریشم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای تولید پیله ابریشم پاییزه 25 جعبه تخم نوغان توزیع شده بود، افزود: در آن مدت 600 کیلوگرم پیله ابریشم تولید شد.

جمالی در پاسخ به این سوال که چرا در سال گذشته با توزیع 25 جعبه 600 کیلوگرم پیله تولید ولی امسال با توزیع 50 جعبه فقط 700 کیلوگرم از این محصول تولید می شود، اظهارکرد: نوسانات دمایی یکی از مهمترین علت این امر بوده است که دما از 25 درجه سانتی گراد در روز به صفر درجه سانتی گراد در شب می رسید.

وی ادامه داد: نوغانداران برای جلوگیری از آسیب رسیدن تخم های نوغان از نوسانات دمایی باید چراغ هایی را روشن می کردند که به علت عدم آگاهی این امر تحقق نیافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته کلاس های آموزشی لازم برای نوغانداران برگزار و نکات مورد نیاز ارائه شد اما امسال به علت شیوع ویروس کرونا موفق به ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مانع تولید چند برابری پیله ابریشم پاییزه در خراسان شمالی شد

کرونا مانع تولید چند برابری پیله ابریشم پاییزه در خراسان شمالی شد