مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 08:202020-10-13سياسي

«تخت خلیل» از زباله دان تاریخ خارج می شود؟


کمتر کسی آوازه این بنای مهجور را شنیده است و از پیشینه آن خبر دارد، جاذبه تاریخی دیدنی و منحصربفردی که اهالی محلی اعتقاد دارند بیش از 700 سال قدمت دارد.

- ایسنا/همدان کمتر کسی آوازه این بنای مهجور را شنیده است و از پیشینه آن خبر دارد، جاذبه تاریخی دیدنی و منحصربفردی که اهالی محلی اعتقاد دارند بیش از 700 سال قدمت دارد.

تخت خلیل بنای فراموش شده ای است که در روستای هدف گردشگری کاج شهرستان رزن قرار دارد و با وجود اهمیت فراوان نه تنها تاکنون در فهرست آثار ملی ایران ثبت نشده بلکه در آستانه تخریب است.

این بنا که مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته برای گردشگران و حتی همدانی ها گمنام و ناشناخته است، گذر زمان نیز تخت خلیل را در وضعیت نامناسبی قرار داده و بسیاری از بخش های آن با خطر ریزش مواجه شده است.

روستای هدف گردشگری کاج از روستاهای خوش آوازه استان همدان در حوزه صنایع دستی است و ویژگی های خاصی دارد، وجود این بنای تاریخی می توانست در جذب گردشگر به روستا تأثیر فراوانی داشته باشد که متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

پس از گذشت سالیان دراز علت نام گذاری این بنا مشخص نیست، نکته جالب توجه دیگر درباره این جاذبه تاریخی منبع آبی است که وسط این قلعه تعبیه کرده اند که متولیان امر باید در مورد آن اظهارنظر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تخت خلیل» از زباله دان تاریخ خارج می شود؟

«تخت خلیل» از زباله دان تاریخ خارج می شود؟