مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 06:252020-10-13پزشكي

افزایش سن، دلیل بر ورزش نکردن نیست


کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش هوازی بر سیستم قلبی و عروقی بدن تاثیر می گذارد.

- ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش هوازی بر سیستم قلبی و عروقی بدن تاثیر می گذارد.

مهناز مقدم در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ورزش های هوازی و قدرتی برای بانوان، اظهار کرد: نمی توانیم بگوییم که برای بانوان فقط ورزش هوازی موثر است یا قدرتی بلکه این دو باید در کنار هم وجود داشته باشد.

وی افزود: ورزش هوازی به آن دسته از ورزش هایی اطلاق می شود که بر سیستم قلبی، عروقی و چربی سوزی بدن تاثیر گذاشته ولی تاثیر کمی بر عملکرد قدرتی عضله ها دارد.

این مسئول تصریح کرد: ورزش های هوازی در طولانی مدت با شدت پایین رخ می دهد که به صورت کلی به ورزشی که باعث افزایش ضربان قلب شده و در طولانی مدت آن را حفظ می کند مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، کوه پیمایی و حتی درجا زدن در خانه است.

مقدم با بیان اینکه این تصور بانوان که با افزایش سن باید ورزش های قدرتی را کنار بگذارند اشتباه است، ادامه داد: مسائلی مانند آرتروز مفاصل، پوکی استخوان و غیره از مشکلاتی است که با افزایش سن رخ می دهد و ورزش قدرتی در قوی نگه داشتن استخوان ها و مفاصل و جلوگیری از این مسائل تاثیر زیادی دارد که بانوان نه تنها نباید ورزش را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سن، دلیل بر ورزش نکردن نیست

افزایش سن، دلیل بر ورزش نکردن نیست