مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 05:552020-10-13اقتصادي

یک راه حل برای رفع مشکلات آب روستاییان


آبرسانی به روستاها در سال های اخیر به طور جدی تری دنبال شده است و آن طور که وزیر نیرو اعلام کرده در پایان این دولت جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از 10 میلیون نفر خواهد رسید و برای تسریع این مهم نیز طرح تجمیع آب و فاضلاب شهری و روستایی .

- آبرسانی به روستاها در سال های اخیر به طور جدی تری دنبال شده است و آن طور که وزیر نیرو اعلام کرده در پایان این دولت جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از 10 میلیون نفر خواهد رسید و برای تسریع این مهم نیز طرح تجمیع آب و فاضلاب شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای دولت یازدهم 33 هزار و 297 روستا به آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار دسترسی داشتند که این عدد در پایان سال گذشته به 44 هزار و 811 روستا رسید که حکایت از رشدی 35 درصدی در آبرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید دارد.

در ابتدای انقلاب اسلامی تنها 7190 روستا از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخودار بودند که این میزان تا ابتدای دولت یازدهم به 33 هزار و 297 روستا ارتقا یافت.

در آغاز به کار دولت دوازدهم تعداد روستاهای دارای آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار به 39 هزار و 935 روستا افزایش یافت و با اقدام های وزارت نیرو در قالب پویش #هر هفته الفب ایران این تعداد تا پایان سال گذشته به عدد 44 هزار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک راه حل برای رفع مشکلات آب روستاییان

یک راه حل برای رفع مشکلات آب روستاییان