مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 20:552020-10-12سياسي

محبت زیاد باعث سلب آزادی کودکان می شود


زمانی که به کودک زیاد توجه و محبت شود آزادی و استقلال از او سلب می شود و او قدرت و توان تصمیم گیری نخواهد داشت، چراکه والدین به دلیل حمایت گری و توجه زیاد به جای او تصمیم می گیرند.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: زمانی که به کودک زیاد توجه و محبت شود آزادی و استقلال از او سلب می شود و او قدرت و توان تصمیم گیری نخواهد داشت، چراکه والدین به دلیل حمایت گری و توجه زیاد به جای او تصمیم می گیرند.

مریم کرم الهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت ابراز علاقه به کودک، اظهار کرد: یکی از شیوه های تربیتی که امروزه در بسیاری از خانواده ها به ویژه تک فرزندان دیده می شود، شیوه فرزند پروری آسان گیر است که در این روش والدین با آزاد گذاشتن بیش از حد، پذیرش بی قید و شرط خواسته های کودک و نداشتن حد و مرز کودکان خود را تربیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه محبت کردن به کودک امری دو طرفه است، افزود: در این صورت هم والد و هم کودک باید از آن لذت ببرند و تصور والدین این است که هر چقدر محبت یک طرفه و به نفع کودک باشد، مهربان تر هستند.

کرم الهی بیان کرد: بسیاری از والدین به خود سختی های زیادی می دهند و چند شیفت کار می کنند تا امکانات کافی برای فرزندانشان را فراهم کنند، اما این کار باعث می شود کودکان پُرتوقع شوند و انتظار برآورده شدن تمام خواسته هایشان را داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محبت زیاد باعث سلب آزادی کودکان می شود

محبت زیاد باعث سلب آزادی کودکان می شود