مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-12اقتصادي

ساخت یک متر ساختمان برای اراکی ها چقدر تمام می شود؟


رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک با بیان اینکه در حال حاضر هزینه ساخت هر متر بنا در اراک بین سه تا چهار میلیون تومان است.

- ایسنا/مرکزی رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک با بیان اینکه در حال حاضر هزینه ساخت هر متر بنا در اراک بین سه تا چهار میلیون تومان است.

بهروز عسگری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت مصالح ساختمانی به سبب افزایش نرخ ارز در حال افزایش است و این امر در قیمت تمام شده مسکن نقش بسزایی دارد.

وی افزود: عوارض شهرداری، تعرفه نظام مهندسی و قیمت مصالح ساختمانی نسبت به سال 97 افزایش قابل توجهی داشته که این افزایش قطعا در افزایش قیمت مسکن تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

در سال گذشته هزینه شهرداری، نظام مهندسی و تامین اجتماعی جهت ساخت ساختمان پنج طبقه به همراه پیلوت حدود 80 میلیون تومان بود که در حال حاضر به حدود 250 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک اراک با اشاره به قیمت برخی اقلام اولیه ساخت ساختمان تصریح کرد: قیمت میلگرد از شش هزار تومان در نیمه دوم سال قبل به 13 هزار تومان، بتن 350 عیار از 60 هزار تومان به 185 هزار تومان، سیمان پاکتی از 8 هزار و 500 تومان به 18 هزار و 500 تومان، سفال 10 در 20 از دانه ای 300 تومان به هزار تومان، فوم سقف از 21 هزار تومان به بیش از 45 هزارتومان، ماسه از تنی 45 هزار تومان به 100 هزارتوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک متر ساختمان برای اراکی ها چقدر تمام می شود؟

ساخت یک متر ساختمان برای اراکی ها چقدر تمام می شود؟