مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 03:202020-10-11پزشكي

چگونه «استرس» کرونا را کنترل کنیم/توصیه به خانواده ها


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: اطلاعات درست در خصوص بیماری و روند درمان آن باعث کنترل استرس و اضطراب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شهبانو قهاری، افزود: بی شک نگرانی و اضطراب در بین خانواده هایی که بیمار کرونایی دارند یک امر طبیعی به نظر می آید اما باید سعی کنند تا استرس و اضطراب خود را در حضور بیمار نشان ندهند.

وی گفت: یکی از راه های تشدید اضطراب بیماران، اطلاعات نادرست درباره بیماری و روند درمان است و برای کنترل این حالت باید سعی کنند اطلاعات درست را از پزشک دریافت و درمان را تحت نظر پزشک ادامه بدهند.

قهاری بیان کرد: همراهان باید ضمن رعایت دستورات درمانی برای روحیه دادن و امید به بیمار نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی در خصوص خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند، گفت: مرگ عزیزان بسیار سخت است، به ویژه مرگ های ناگهانی ولی چاره ای جز پذیرش این امر نیست و باور به اینکه خواست خدا بوده و اینکه مرگ حق است، پذیرش این مصیبت را تا حد زیادی آسان می کند و در این زمان دعا، عبادت، سوگواری و در کنار خانواده و عزیزان بودن، کمک زیادی می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: در صورت حاد بودن بیماری به اورژانس مراجعه شود، البته توصیه ما رعایت پروتکل های بهداشتی در منزل است و یا در صورت تشدید اضط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه «استرس» کرونا را کنترل کنیم/توصیه به خانواده ها

چگونه «استرس» کرونا را کنترل کنیم/توصیه به خانواده ها