مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 02:552020-10-11پزشكي

بیشتر اختلافات زناشویی ناشی از نداشتن دو مهارت است


روانشناس بالینی و مشاور خانواده، با عنوان این مطلب که سرکوب احساسات و عدم ابراز صحیح آنها منجر به اضطراب و افسردگی می شود، گفت: بیشتر اختلافات زناشویی ناشی از نداشتن دو مهارت است.

- اکرم مؤمن پور، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: بروز احساسات به موقع در زندگی نوعی مهارت اجتماعی محسوب می شود که اجتناب از بیان و ابراز نه تنها آنها را از بین نمی برد بلکه آنها را قوی تر هم می کند، درواقع بسیاری از مشکلات بین فردی و حتی روابط زناشویی ناشی از عدم بروز درست هیجانات و یا بیان نادرست احساسات است.

وی تصریح کرد: اغلب افرادی که در بروز احساسات و حتی گله مندی خود ناتوان هستند برای هضم، سرکوب و فرار از طرح موضوع اقدام به رفتارهای جایگزین نظیر خود مشغولی، دوری از مکان و حتی اشیایی که یادآور خاطره و یا حادثه است، می کنند که این نوع رفتار نه تنها کمکی در حل مسئله نمی کند بلکه فرد را دچار یک فرار ذهنی دائمی از واقعیت می کند.

این فرار در دراز مدت می تواند به مشکلاتی نظیر اختلافات شدید خانوادگی، ضرب و شتم، بیماری های جسمی و حتی افکار خودکشی شود.

مؤمن پور با بیان اینکه ترس ناشی از واکنش دیگران یکی از دلایل سرکوب احساسات است، افزود: افرادی که از قضاوت کردن دیگران هراس دارند و یا تصور می کنند اطرافیان باید احساسات درونی آنها را پیش بینی و درک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر اختلافات زناشویی ناشی از نداشتن دو مهارت است

بیشتر اختلافات زناشویی ناشی از نداشتن دو مهارت است