مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 18:452020-10-11بين الملل

ابراز نگرانی شدید اروپا از نقض آتش بس در قره باغ و حمله به اهداف غیر نظامی


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نقض آتش بس توسط نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و حمله به اهداف غیر نظامی بشدت ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال نقض مجدد آتش بین نیروهای ارتش جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه اتحادیه اروپا یکشنبه شب به وقت تهران از نقض آتش بس در منطقه قره باغ بشدت ابراز نگرانی کرد.

جوزپ بورل رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این باره گفت: ما با نگرانی شدید گزارش های ادامه فعالیت های نظامی، از جمله حمله علیه اهداف غیرنظامی و همچنین تلفات غیرنظامیان را پیگیری می کنیم .

این در حالی است که سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه جانبه روز جمعه در مسکو که ده ساعت به طول انجامید، با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت بر اساس توافق طرفین، آتش بس در قره باغ از دوازده ظهر روز شنبه دهم اکتبر آغاز می شود.

دور جدیدی از تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی از 27 سپتامبر (ششم مهرماه) آغاز شد و طرفین یکدیگر را به حملات خمپاره ای به قلمروهایشان متهم کردند و در نهایت شامگاه پنجشنبه (17 مهرماه) بود که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی شدید اروپا از نقض آتش بس در قره باغ و حمله به اهداف غیر نظامی

ابراز نگرانی شدید اروپا از نقض آتش بس در قره باغ و حمله به اهداف غیر نظامی