مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 14:052020-10-11بين الملل

حشد شعبی مانند یک سپر از ایزدی ها حفاظت کرده است/ توافق سنجار آمریکایی است


نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز یکشنبه به توافق مصطفی الکاظمی با اقلیم کردستان عراق درباره منطقه سنجار واکنش نشان داد و این توافق را در نتیجه فشار آمریکاییها و کردها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز یکشنبه به توافق مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با اقلیم کردستان عراق درباره منطقه سنجار واکنش نشان داد و آن را در نتیجه فشار آمریکاییها و کردها دانست و بر ضرورت مشارکت همه طیف ها در سنجار اعم از ایزدی ها، شبک، عرب و دیگر طیف ها برای یک راهکار مورد رضایت همگان تاکید کرد.

وی افزود: با بررسی مفاد توافق سنجار، این چنین به نظر می رسد که در نتیجه فشارهای آمریکایی و کردی در راستای تحقق منافع کردها بر اساس ماده 140 قانون اساسی و حمایت از حضور آمریکایی ها در عراق از طریق اخراج الحشد الشعبی، این توافق حاصل شده است.

به ویژه که الحشد الشعبی سهم زیادی در آزادسازی سنجار داشته و ایزدی ها و امیر آنها می گوید که الحشد مانند یک سپر از آنها مقابل تروریست های داعش حفاظت کرده است.

البلداوی ضمن انتقاد از تحرکات جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق در این زمینه، گفت: تلاش های پلاسخارت در راستای ماموریت آمریکایی است نه سازمان ملل.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حشد شعبی مانند یک سپر از ایزدی ها حفاظت کرده است/ توافق سنجار آمریکایی است

حشد شعبی مانند یک سپر از ایزدی ها حفاظت کرده است/ توافق سنجار آمریکایی است