مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 13:452020-10-11فرهنگي

وزیر ارشاد: فیلم های سینمایی باید نام فارسی داشته باشند


سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که در نامگذاری اسامی فیلم های سینمایی تاکید کرده ایم که حتما باید از اسامی فارسی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهمین جلسه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی صبح امروز 20 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمود شالویی مشاور وزیر در پاسداشت زبان فارسی و اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه سیدعباس صالحی با تبریک روز حافظ، افزود: در بازه زمانی که دکتر شالویی مسئولیت این حوزه در وزارتخانه را بر عهده گرفته اند اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش کردیم ابتدا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازخوانی قوانین بپردازیم و بعد از آن از دیگر سازمان ها و نهادها توجه به زبان فارسی را مطالبه کنیم.

وی گفت: هم به دلیل ضرورت توجه به جایگاه زبان فارسی و هم به دلیل دغدغه مقام معظم رهبری در این حوزه باید به زبان فارسی توجه داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به وجود این دغدغه ها اولین قدم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه راه اندازی دبیرخانه مستقل زیر نظر وزیر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد: فیلم های سینمایی باید نام فارسی داشته باشند

وزیر ارشاد: فیلم های سینمایی باید نام فارسی داشته باشند