مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 12:052020-10-11پزشكي

افزایش 16 درصدی بانوان مشهدی اهداکنندگان خون در محرم وصفر


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از افزایش 16 درصدی بانوان اهدا کننده خون مشهدی از محرم تا اربعین حسینی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی از محرم تا حسینی سال جاری که با توجه به شیوع بیماری کووید19 نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 11 و 10 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان با اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین عوامل کاهش مشارکت بانوان در اهدای خون در ایران، ترس از کم خونی و ترس از سوزن کیسه های اهدای خون، است، ترس از ابتلا به بیماری های عفونی و ضعف قوای جسمی، ممانعت شوهران از اهدای خون همسران خود، داشتن ذهنیت منفی نسبت به اهدای خون در زنان از عوامل دیگر میزان پایین اهدای خون بانوان است.

دکتر مجید عبدالهی در ادامه تصریح کرد: بانوان بهترین مروج فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهدا کننده خون بهره مند باشد، همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

وقتی مادر یک خانواده یا بانویی جوان خون خود را اهدا می کند فرهنگ خانواده را در مورد اهدای خون افزایش داده و نگرش جامعه را نسبت به باورهای غلط موجود تغییر می دهد مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ضمن تشکر از مشارکت ارزنده بانوان استان در تامین ذخایر خونی استان و پوزش از داوطلب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 16 درصدی بانوان مشهدی اهداکنندگان خون در محرم وصفر

افزایش 16 درصدی بانوان مشهدی اهداکنندگان خون در محرم وصفر