مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 11:352020-10-11بين الملل

کارشناس امنیتی: توافق سنجار برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی است


یک کارشناس امنیتی عراق تأکید کرد که توافقنامه اخیر امضاشده بین بغداد و اربیل درباره شهرستان سنجار، برای هدف قرار دادن الحشدالشعبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صباح العکیکی کارشناس امنیتی عراق تأکید کرد که هدف اصلی از امضای توافقنامه اخیر بین مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور و منطقه کردستان عراق هدف قرار دادن الحشدالشعبی و زمینه سازی برای ورود پیشمرگه به سنجار است.

نیروهای پیشمرگه در سال 2014 پس از اشغال سنجار توسط داعش این شهرستان را خالی کرده و فرار کردند و همین امر باعث عناصر داعش فجایع زیادی برای ایزدی ها رقم بزند.

العکیکی در مصاحبه با وبگاه المعلومه گفت که اهداف توافقنامه اخیر درباره سنجار کاملا روشن و برای هدف قرار دادن الحشدالشعبی و نادیده گرفتن جانفشانی های این سازمان در زمان آزادسازی سنجار است که بسیار مورد استقبال ایزدی های ساکن سنجار و بقیه اقشار آن قرار گرفته بود.

وی افزود که این توافقنامه زمینه سازی برای ورود پیشمرگه به سنجار است و این بر خلاف خواسته ایزدی هاست چرا که حضور الحشدالشعبی در این شهرستان پس از آزادی آن از اشغال داعش، اطمینان خاطری برای ساکنان آن بود.

العکیکی همچنین با اشاره به اینکه مسئولیت خدمت رسانی به سنجار به منطقه کردستان محول شده است، گفت که این امر مقدمه چینی برای ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس امنیتی: توافق سنجار برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی است

کارشناس امنیتی: توافق سنجار برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی است