مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 08:252020-10-11اجتماعي

پیشرفت 70 درصدی مرمت خانه جهادی دیزج خلیل شهرستان شبستر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت 70 درصدی مرمت خانه جهادی دیزج خلیل شهرستان شبستر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شبستر، احمد حمزه زاده با تأکید به اینکه یکی از سیاست های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان، صیانت و حفاظت میراث تاریخی و فرهنگی در تمام مناطق استان است، اظهار داشت: در همین زمینه این اداره کل با فراهم سازی شرایطی مناسب جهت حفظ، مرمت و احیا خانه اربابی دیزج خلیل، سعی در تداوم رسالت خود دارد.

او با اشاره به بافت تاریخی منحصربه فرد روستای دیزج خلیل واقع در شهرستان شبستر، اظهار کرد: بافت تاریخی این روستا شامل چند هسته اولیه تاریخی است که محورهای خطی بافت محلات در امتداد این هسته ها شکل گرفته اند.

حمزه زاده ادامه داد: بخش های اصلی خانه جهادی دیزج خلیل شهرستان شبستر که متعلق به دوره قاجار است در سه جبهه شمالی، غربی و جنوبی ساخته شده و مصالح اصلی آن را خشت و چوب تشکیل داده است.

همچنین تزیینات خانه دیزج خلیل از تزیینات اصیل و متنوع وابسته به معماری خانه های ایرانی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مرمت خانه دیزج خلیل از اسفند سال97 آغازشده و اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 70 درصدی مرمت خانه جهادی دیزج خلیل شهرستان شبستر

پیشرفت 70 درصدی مرمت خانه جهادی دیزج خلیل شهرستان شبستر