مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-11سياسي

شناسایی چهره انسانی تراشیده شده/ بازگشایی دریچه هخامنشی


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در حالی از پایان فصل چهارم کاوش آبراهه ها خبر داد که این فصل کاوش منجر به شناسایی یک چهره انسانی تراشیده شده بر دیواره شرقی آبراهه خاوری دروازه ناتمام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: فصل چهارم کاوش آبراهه های تخت جمشید با هدف بازگشایی بخش جنوبی آبراهه خاوری دروازه ناتمام انجام و در روند اجرایی این فصل از کاوش، کارگاه های دیگری با اهداف مختلف در محل دیوار جنوبی تخت گاه، حیاط خاوری کاخ آپادانا و حیاط شمالی کاخ هدیش ایجاد و مورد کاوش قرار گرفت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: فصل چهارم کاوش آبراهه ها در ادامه فصل قبلی و در بخش شرقی دروازه نیمه تمام متمرکز شد که با کاوش بخش عمده ای از مسیر مسدود آبراهه ها، انتظار می رود موضوع هدایت و دفع آب های سطحی در این بخش از تختگاه بخوبی انجام شود.

او افزود: ضمن کاوش ها مجدد به بقایایی از اسکلت های انسانی و حیوانی نیز برخورد شد که خود ظرفیت های جدیدی در مطالعات رویدادهای دوره هخامنشی و پس از آن در تختگاه تخت جمشید ایجاد کرده است.

فدایی نتایج به دست آمده از این فصل کاوش را حاصل برنامه ریزی و همکاری مجموعه ها و افراد مختلفی دانست و در این باره گفت: طی این فصل از کاوش ها، حضور هیئت باستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی چهره انسانی تراشیده شده/ بازگشایی دریچه هخامنشی

شناسایی چهره انسانی تراشیده شده/ بازگشایی دریچه هخامنشی