مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 06:152020-10-11سياسي

جهان معاصر بیش از پیش نیازمند بزرگانی چون حافظ است


نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز عصر و روزگار ما به حافظ به عنوان هنرمندی که عمق نگاهش تفسیر بسیار پویا و دل انگیزی تقدیم انسان می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف لله دژکام امام جمعه شیراز در پیامی در تصویری که شب گذشته پخش شد ضمن گرامیداشت بیستم مهرماه یادروز حافظ شیرازی، اظهار داشت: حافظ به عنوان شاگرد مکتب قرآن، با کتاب آسمانی انس داشت و اکنون این پرسش مطرح است که او چه برداشتی از جهان و انسان داشت؟  وی ادامه داد: اگر مبدا آفرینش را این گونه تجلی، حُسن و زیبایی بدهیم که تاب مستوری نداشت و با جلوه او عشق و محبت آغاز شد که عشق از معشوق اول سر زد.

امام جمعه شیراز، افزود: همه عالم آیینه وجود او است، اینکه گاهی در حرم های اهل بیت (ع) مشرف می شویم و آیینه کاری مفهوم عمیقی دارد یعنی هر چه در عالم است آیینه وجود اوست.

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس، گفت: ظاهر شدن در آیینه های وجود اشیا و عشق از همه جا بالا گرفت و حرکت عالم حرکت بر مبنای عشق است و خوشابحال آنان که از خداشناسی و جهان شناسی و انسان شناسی حافظ بهره مند می شوند.

تجلی عشق و امید در شعر حافظ استاندار فارس نیز در پیامی تصویری با بیان اینکه بزرگداشت حافظ فرصت نگریستن به میراث معنوی این شاعر است، گفت: در شعر حافظ عشق و امید به زندگی سراسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان معاصر بیش از پیش نیازمند بزرگانی چون حافظ است

جهان معاصر بیش از پیش نیازمند بزرگانی چون حافظ است