مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-11پزشكي

5 دغدغه بیماران سرطانی


بررسی های صورت گرفته بر روی گروهی از بیماران مبتلا به سرطان نشان داد که چنین بیمارانی در پنج بخش مختلف دارای دغدغه هایی هستند که بابت آن رنج بسیار می بینند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود پیشرفت های درخور توجه علم پزشکی، سرطان همچنان به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های قرن، در بین علل مرگ ومیر بعد از بیماری های قلب و عروق در رتبه دوم قرار دارد.

در حال حاضر هر سال بیش از هفت میلیون نفر در جهان در اثر سرطان جان خود را از دست می دهند و پیش بینی می شود که تعداد موارد ابتلا به این بیماری رو به افزایش باشد.

با پیشرفت بیماری سرطان، بیماران در معرض انواع گوناگونی از ناراحتی ها قرار می گیرند که این مشکلات اغلب به صورت اضطراب، افسردگی و ناامیدی نمایان می شود.

درواقع به گفته متخصصان، سرطان به عنوان یک بیماری فلج کننده و صعب العلاج در جامعه تلقی می شود که استقلال و توانایی فرد را برای ایفای نقش مهم در خانواده و اجتماع تهدید می کند و فرد را به سوی احساس فقدان شایستگی و اطمینان از خود سوق می دهد.

در این میان، بیماران مبتلابه سرطان پیشرفته که در مراحل نهایی بیماری و واپسین روزهای زندگی خود هستند، دغدغه ها و نگرانی های مهم و غیرقابل انکاری دارند که می توانند اطلاعات ارزشمندی را برای مراقبان فراهم کنند تا بتوانند جهت برنامه ریزی و ارتقای مراقبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 دغدغه بیماران سرطانی

5 دغدغه بیماران سرطانی