مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-11اقتصادي

نگاهی به تورم سبد خوراکی/ سردرگمی مردم و فروشندگان در پی افزایش مکرر قیمت


مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در شهریورماه سال 99 را منتشر کرد که نشان می دهد اقلام خوراکی در این ماه نیز شاهد نوسانات بسیار زیادی بوده و در برخی از کالاها نیز تورم بیش از 100 درصدی را شاهد بوده ایم.

- خبرگزاری فارس - اردبیل؛ مهران عقلمند: مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در شهریورماه سال 99 را منتشر کرد و این آمار منتشر شده نشان می دهد که اقلام خوراکی در این ماه نیز شاهد نوسانات بسیار زیادی بوده اند و در برخی از کالاها نیز تورم بیش از 100 درصدی را شاهد بوده ایم و از طرفی دیگر طبق این آمار از 53 قلم خوراکی منتخب، تعداد 28 قلم خوراکی تورم بالای تورم نقطه ای کشور (34/4 درصدی) را داشته اند و این امر نشان دهنده کوچک شدن بیش از پیش و ماهانه سفره مردم نسبت به گذشته است.

صدرنشین و قعر نشین تورم سبد خوراکی طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران هندوانه با تورم 166 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل در صدر افزایش تورم اقلام خوراکی منتخب در این گزارش قرار گرفته و در طرف دیگر ماجرا محصول سیب زمینی با کاهش 20 درصدی قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل، در قعر جدول قرار گرفت.

همچنین این محصول با کاهش قیمت 5/4 درصدی نسبت به ماه قبل نیز در بین قعرنشینان تورم ماهانه اقلام خوراکی قرار گرفت و در این آمار قیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به تورم سبد خوراکی/ سردرگمی مردم و فروشندگان در پی افزایش مکرر قیمت

نگاهی به تورم سبد خوراکی/ سردرگمی مردم و فروشندگان در پی افزایش مکرر قیمت