مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 05:002020-10-11اقتصادي

ملودی سرابِ جشن های شاهانه


سومین و چهارمین هفته مهرماه یادآور جشن های 2500 ساله شاهانه ای است که مستی اش چنان هوش از سر دربار و شاه پهلوی برد که صدای آه و ناله و نفرین میلیون ها شهروند فقیرِ آبرودار ایرانی را نشنید.

- سومین و چهارمین هفته مهرماه یادآور جشن های 2500 ساله شاهانه ای است که مستی اش چنان هوش از سر دربار و شاه پهلوی برد که صدای آه و ناله و نفرین میلیون ها شهروند فقیرِ آبرودار ایرانی را نشنید.

حقیقت این بود که پایه های سلطنت دربار پهلوی در حال فروپاشی بود اما مست لایعقل آن را ملودی شادی می شنید و شاه هخامنش را مخاطب قرار می داد که آسوده بخواب، زیرا که ما بیداریم، و برای نگاهبانی میراث پرافتخار تو همواره بیدار خواهیم بود غافل از اینکه ملودی سراب در حال نواختن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اعلی حضرت همایونی شاهنشاه آریامهر محمدرضا پهلوی، شاه ایران چنان در تار و پودِ نقش شاهانه خود فرو رفته بود که جز خود و سراب سلطنت دور و درازش هیچ نمی دید.

گویی سرنوشت شاهان قبل از خود که القاب و الفاظی به مراتب وزین تر و طولانی تر برای خود دست و پا کرده بودند و حالا گرما و سرمای طبیعت ویرانه های کاخ های عظیم شان را بر جای گذاشته و آن عمارتهای شاهانه که به تلی از خاک تبدیل شده را هیچ نمی دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملودی سرابِ جشن های شاهانه

ملودی سرابِ جشن های شاهانه