مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 04:552020-10-11پزشكي

کچگ دانگ؛ گنجی ارزشمند در قلب ایلام/ سنگی مفید با خواص دارویی منحصر به فرد


سنگ«کچگ دانگ» که تنها در شمال روستای سفید سنگ از توابع شهرستان چرداول، قرار دارد؛ دارویی معجزه آسا جهت درمان بیماری های مربوط به انسان و حیوانات است و اهالی منطقه بدین جهت از آن به عنوان گنجی گرانبها محافظت می کنند.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: استفاده از سنگ ها برای درمان بیماری های جسمی و روانی از دوران باستان مورد استقبال مردم بوده و قدمت چند هزارساله دارد و شواهد کاربرد سنگ های طبیعی برای درمان بیماری های مختلف در قدیمی ترین تمدن های بشری دیده شده است.

در طول تاریخ از سنگ های خاص برای اهداف درمانی، محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی استفاده شده؛ قدیمی ترین گزارش ها در مورد اعتقاد به خواص درمانی سنگ ها و گوهرها به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد.

در ایران باستان مردم بر این اعتقاد بودند که همراه داشتن سنگ ها و مصرف پودر آن ها به صورت خوراکی، ارواح پلید را دور نگه می دارد و به این ترتیب از انواع بیماری ها، چشم زخم ها، بلایا و فجایع در امان می مانند.

  سنگ کچگ دانگ گنجی ارزشمند به جهت خواص درمانی صحبت از قدرت وی‍ژه و منحصر به فرد سنگ های شفا بخش تنها در میان عامه مردم نبوده و افرادی مثل ارسطو؛ فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر بفرد سنگ ها صحبت کرده است؛ مردم ایران  نیز تحت تاثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کچگ دانگ؛ گنجی ارزشمند در قلب ایلام/ سنگی مفید با خواص دارویی منحصر به فرد

کچگ دانگ؛ گنجی ارزشمند در قلب ایلام/ سنگی مفید با خواص دارویی منحصر به فرد