مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 04:252020-10-11اجتماعي

بهشتی که قجری ها در بیرجند برای خود ساختند


باغ اکبریه بیرجند در آغاز قرن 14 هجری قمری در کنار روستای اکبریه، در 3 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند قرار داشته است، اما به علت توسعه شهر، اکنون در انتهای خیابان معلم بیرجند قرار دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی باغ اکبریه بیرجند در آغاز قرن 14 هجری قمری در کنار روستای اکبریه، در 3 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند قرار داشته است، اما به علت توسعه شهر، اکنون در انتهای خیابان معلم بیرجند قرار دارد.

زمانی برای خود اهمیت خاص حکمرانی شهر را داشته و امروز پس از گذشت قرن ها در یکی از خیابان های بیرجند رخ نمایی می کند، یک رخ نمایی از جنس تاریخ، از تاریخی که انگار هنوز در بین ساختمان های بلند شهر برجسته است و هر بار که از کنارش رد می شوی شکوه و عظمتش در برابر ساختمان های سر به فلک کشیده امروزی را درمی یابی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باغ اکبریه با پیروی از اسلوب باغ ایرانی و با طرح چهار باغ طراحی و ساخته شده و با توجه به نظام هندسی موجود در کرت بندی، انطباق خیابان مرکزی برمحور تقارن کوشک و بنای سردر ورودی، دارای ‏هندسه ای خالص و نظام مند و نشانگر یک نمونه برجسته باغ ایرانی است.

وارد باغ که می شوی از میان سطح سنگفرش شده که به باغ می رسی، هوای مطبوعش را در ریه هایت حس می کنی، پگس از دیدن درخت های سر به فلک کشیده که سنشان از سن تو بسیار بیشتر است به عمارتی می رسی که شک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشتی که قجری ها در بیرجند برای خود ساختند

بهشتی که قجری ها در بیرجند برای خود ساختند