مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 07:302020-10-10پزشكي

انتقال کرونا از چشم و راه های پیشگیری


احتمال انتقال ویروس از طریق چشم ، از راه های دیگر مثل سرفه و عطسه کمتر است، اما این مسئله باعث نمی شود که اهمیت آن کمتر شود.

- مدیر پژوهشی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ترس از کرونا باعث تاخیر در مراجعه به پزشک برای شناسایی مشکلات چشمی و پیگیری بیماری‌های مزمن چشمی در این دوران شده است، نسبت به تشدید این مشکلات و از دست رفتن زمان مناسب برای درمان مؤثر این بیماری‌ها هشدار داد.

دکتر ساره صافی در آستانه روز جهانی بینایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر جنبه‌های مختلف زندگی عنوان کرد: شعار امسال روز جهانی بینایی با توجه به همه گیری کرونا تداوم مراقبت‌های چشمی در دوره همه گیری کرونا در نظر گرفته شده و مراسم نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیش از یک میلیون مورد نابینایی و کم بینایی در جهان قابل پیشگیری بود وی با تاکید بر اهمیت مراجعه بیماران برای شناسایی مشکلات چشمی و به تاخیر نینداختن مراجعات، به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های چشمی اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار تخمین زده شده از سوی سازمان جهانی بهداشت تقریبا یک میلیون نفر از موارد نابینایی و کم بینایی در جهان، قابل پیشگیری یا قابل اجتناب بوده‌ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال کرونا از چشم و راه های پیشگیری

انتقال کرونا از چشم و راه های پیشگیری