مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 11:552020-10-09بين الملل

«مسکو» میزبان رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه


مقامات نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه در چارچوب مشاوره های سیاسی دو کشور در شهر مسکو با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی روسیه در شهر مسکو مشاوره سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه برگزار شد.

ریاست طرف تاجیکی در این نشست را مظفر حسین زاده معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و طرف روسی را آندریی رودنکو معاون وزارت امور خارجه روسیه بر عهده داشتند.

در جریان این نشست وضعیت و چشم انداز توسعه مناسبات هم پیمانی دو کشور بررسی و در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک تبادل نظر صورت گرفت.

طرفین در بخش دیگری بر اهمیت اجرای سیستماتیک توافقنامه های به دست آمده بین سران تاجیکستان و روسیه با هدف تعمیق بیشتر و تقویت همکاری های متقابل سودمند بین دو کشور دوست تاکید کردند.

طی این مذاکرات همچنین بر ضرورت استفاده وسیع از پتانسیل پارلمان های دو کشور، سازماندهی سفر هیئت های پارلمانی و برگزاری همایش های بین پارلمانی تاکید شد.

دو جانب در پایان این رایزنی از همکاری موثر دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای از قبیل سازمان ملل متحد، جامعه همسود، سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار رضایت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مسکو» میزبان رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه

«مسکو» میزبان رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه