مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-09بين الملل

دیده بان حقوق بشر: میانمار به اقدامات غیرانسانی علیه مسلمانان روهینجا پایان دهد


دیده بان حقوق بشر از دولت میانمار خواست به بازداشت ظالمانه 130 هزار مسلمان روهینجایی در استان راخین که در اردوگاه های کثیف سکونت دارند و حقوقشان نقض می شود، - دیده بان حقوق بشر از دولت میانمار خواست به بازداشت ظالمانه 130 هزار مسلمان روهینجایی در استان راخین که در اردوگاه های کثیف سکونت دارند و حقوقشان نقض می شود، پایان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر در گزارشی درباره بازداشت جمعی مسلمانان روهینجا در استان راخین میانمار به شرایط غیر انسانی 24 اردوگاه و اماکنی شبیه به اردوگاه و محدودیت های اعمال شده بر آن ها درباره وضعیت معیشتی، رفت و آمد، آموزش، خدمات پزشکی، غذا و مسکن پرداخت.

بازداشت شدگان در اردوگاه ها با میانگین بالایی از سوءتغذیه، بیماری و مرگ کودکان و مادران مواجه هستند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، نقض های صورت گرفته علیه روهینجا از پاکسازی نژادی و ظلم نوعی جنایت های ضد بشری است و جنایت هایی جمعی که ارتش در سال های 2016 و 2017 در استان راخین مرتکب شده، در حد جنایت کشتار جمعی است.

شاینا بوشنر، پژوهشگر و تهیه کننده این گزارش گفت: دولت میانمار 130 هزار تن از مسلمانان روهینجایی را برای هشت سال در شرایط غیرانسانی بازداشت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر: میانمار به اقدامات غیرانسانی علیه مسلمانان روهینجا پایان دهد

دیده بان حقوق بشر: میانمار به اقدامات غیرانسانی علیه مسلمانان روهینجا پایان دهد