مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 09:002020-10-09سياسي

74 درصد رقبات موقوفات یزد در کشتخوان ها قرار گرفته است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در حال حاضر 74 درصد رقبات موقوفات یزد در کشتخوان ها قرار گرفته است و اگر برای آنها سند صادر نشود، - ملک وقفی گم خواهد شد.

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اینکه بخش قابل توجهی از موقوفات استان یزد در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: 74 درصد رقبات موقوفات یزد در کشتخوان هاست و سندی نیز برای آنها صادر نشده است.

وی افزود: اگر هرچه سریع تر برای این اراضی، سند وقفی صادر نشود، ملک وقفی در میان کشتخوان ها گم خواهد شد.

زارع زاده ادامه داد: بسیاری از رقبات اکنون فاقد درآمد هستند یا به تصرف درآمده اند و این امر عمل به نیت واقفان خیراندیش را غیرممکن کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: برخی رقبات کشاورزی نیز به دلیل خشکیدگی منابع آبی، به زمین های متروکه تبدیل شده اند و هیچ درآمدزایی ندارند.

وی با اظهار تأسف از اینکه در برخی شهرستانهای استان یزد، این اراضی در دفاتر ثبت اسناد خرید و فروش می شوند، افزود: برای جلوگیری از این اقدام نیاز به همکاری مسئولان شهرستانها داریم.

زارع زاده، سرمایه گذاری و ساخت و ساز در اراضی موقوفه و درآمدزا کردن آنها را بهترین راه برای عمل به نیت واقفان اعلام کرد و گفت: تا زمانی که موقوفات درآمد نداشته باشند، نمی توان به نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

74 درصد رقبات موقوفات یزد در کشتخوان ها قرار گرفته است

74 درصد رقبات موقوفات یزد در کشتخوان ها قرار گرفته است