مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 12:352020-10-08سياسي

اربعین حسینی در جزیره ای در اقیانوس هند


مسلمانان در جزیره توریستی زنگبار در اقیانوس هند در گروه های شیرازی، بلوچ، شوشتری، کازرونی، خوجه های دوازده امامی و بُهره ها (شاخه ای از اسماعیلیه) هرساله مراسم اربعین امام حسین (ع)، - مسلمانان در جزیره توریستی زنگبار در اقیانوس هند در گروه های شیرازی، بلوچ، شوشتری، کازرونی، خوجه های دوازده امامی و بُهره ها (شاخه ای از اسماعیلیه) هرساله مراسم اربعین امام حسین (ع)، معروف به "چهلم" را برگزار می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مرتضی رضوانفر عضو هیأت علمی پژوهشگاه توضیح داد: حتی مسیحیان و هندوها نیز در این بزرگترین آیین مذهبی مسلمانان جزیره آن ها را همراهی می کنند.

او با اشاره به مراسم چهلم در تعزیه خانه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این منطقه گفت: در این نوع سینه زنی که مردم آن را عزاداری بوشهری می نامند، علم هایی را که قبل از ایام محرم برپا کرده اند، بار دیگر جمع کرده و مانند پیکر امام حسین(ع) تشییع می کنند.

او با بیان این که عزاداران در این مراسم نوحه هایی به زبان های سواحیلی، هندی و فارسی می خوانند، افزود: در حسینیه ها (محفل ها و امام باره ها) از کتیبه های پارچه ای شامل عبارات انگلیسی، هندی، سواحیلی و فارسی خصوصا ترجیع بند محتشم کاشانی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین حسینی در جزیره ای در اقیانوس هند

اربعین حسینی در جزیره ای در اقیانوس هند