مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-08اقتصادي

وقوع 54 زمین لغزش در حوزه آبخیز «قلعه گل»


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وقوع 54 زمین لغزش در حوزه آبخیز «قلعه گل» به خصوص بعد از سیلاب سال های 98 و 99 خبر داد.

- خرم آباد- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وقوع 54 زمین لغزش در حوزه آبخیز قلعه گل به خصوص بعد از سیلاب سال های 98 و 99 خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسفندیار حسین مقدم در بازدید از حوزه آبخیز قلعه گل ، گفت: حوزه آبخیز قلعه گل به مساحت 11 هزار هکتار یک حوزه سیل خیز است که در سال های اخیر به خصوص سال 98 و 99 در حاشیه رودخانه اصلی به علت زیر شویی ناشی از سیل حداقل 54 لغزش در آن حادث شده است.

وی، ادامه داد: این مناطق لغزشی علاوه بر تولید حجم زیادی رسوب باعث قطع درختان چندین ساله بلوط منطقه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در همین راستا اداره کل منابع طبیعی لرستان با هدف کنترل سیل و پایدار سازی مناطق لغزشی و جلوگیری از قطع طبیعی درختان بلوط ناشی از رانش زمین در سال 98 و 99 در قالب دو پروژه به ارزش ریالی پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اقدام به عملیات کنترل سیلاب و پایدار سازی مناطق لغزشی و ترمیم سازه های قدیمی آسیب دیده کرده است.

حسنی مقدم، بیان داشت: تاکنون بیش از پنج هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات، بیش از شش هزار متر مکعب عملیات و سه هزار متر مکعب خشک چین انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 54 زمین لغزش در حوزه آبخیز «قلعه گل»

وقوع 54 زمین لغزش در حوزه آبخیز «قلعه گل»